Arun Gandhi in BeneLuxe

Algemene discussies over nieuws en actualiteiten.

Arun Gandhi in BeneLuxe

Nieuw berichtdoor welllix op 07 mei 2009 13:21

Tip voor Ascension Daya :

Afbeelding

zie ook programma voor 22, 23 en 24 mei 2009

toY S'ace
welllix
Bezoeker

Re: Arun Gandhi in BeneLuxe

Nieuw berichtdoor welllix op 20 mei 2009 19:28

morgen is Hemelvaartdag en komt Arun Gandhi op visite in Nederland en tourt langs enkele steden.

:( heus n bloedje van de bekende mahatma ! ):

Het startpunt is echter het anarchistische Loenen nabij Aperdoorn ...

Daar is vandaag een MM boek gelanceerd en morgen is er een mooie DAUWTRAP markt ... georganiseerd door Karoen ...

Tevens is Arun rond 15 uur in Utrecht waar hij spreekt over geweldvrijheid ') ...

meer is natuurlijk te vinden op de site voor zijn tour ...
http://www.arungandhi.nl

(http://www.arungandhi.de ging hem voor in 2 weken GERmany - Duitsland Dus)

Ik heb vernomen dat er nog plek is in Utrecht - dus als je tijd en zin heb ... doe mee of sluit je aan bij de stiltetocht rond 18:30 aldaar ...

toY S'ace

') geweldloosheid is n soort van ambtenarenterm die ook gewoon natuurlijk geweld uitsluit ... Voorbeeld ... Neem de Paardenbloem die Pluisjes gaat dragen bij Hemelvaart ... die laat heer Pluisjes los in de zon en ze schitteren als een waar Feest ... - Kijk daar kun je de brandweer voor uit laten rukken ... als jhe het niet begrijpt (de natuur der vruchtbare dingen als simpel zaad)

:locutus: :locutus: :locutus: :jester:
welllix
Bezoeker

Nieuw berichtdoor StijlvolRechts op 20 mei 2009 19:33

Geweldloosheid bestaat niet. Dus hij kan net zo goed weg blijven.
Pssst, achter je!!

"Ipsa scientia potestas est, sed nec scire fas est omnia"
StijlvolRechts
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor Vladd op 20 mei 2009 19:39

StijlvolRechts schreef:Geweldloosheid bestaat niet. Dus hij kan net zo goed weg blijven.

Zo is het voor de meeste mensen ja, daarom komt ie ook langs....om het ons te leren. Een ontbreken aan geweldloosheid komt alleen voor bij mensen met een gebrek aan fantasie, toch ? En de meeste fantasieën kunnen waarheid gemaakt worden.
-(A)-anarchy world wide-(A)- 31415 is in 565
Vladd
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor StijlvolRechts op 20 mei 2009 19:45

Als een fantasie waarheid wordt, is het geen fantasie meer. Daarnaast is geweld een oerinstinct. In het dierenrijk de normaalste zaak van de wereld. En laat ik nou denken dat we geen haar beter dan beesten zijn, maar eerder andersom. Dus geweldloosheid bestaat niet. Het is leuk erover te fantaseren maar meer ook niet. Meneer Ghandi kan zijn tijd beter aan iets beters besteden en dat is de armoe in het land waar hij vandaan komt.
Pssst, achter je!!

StijlvolRechts
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor Vladd op 20 mei 2009 19:51

StijlvolRechts schreef:Als een fantasie waarheid wordt, is het geen fantasie meer. Daarnaast is geweld een oerinstinct. In het dierenrijk de normaalste zaak van de wereld. En laat ik nou denken dat we geen haar beter dan beesten zijn, maar eerder andersom. Dus geweldloosheid bestaat niet. Het is leuk erover te fantaseren maar meer ook niet. Meneer Ghandi kan zijn tijd beter aan iets beters besteden en dat is de armoe in het land waar hij vandaan komt.

Ja, over die armoede heb je gelijk, maar geld is voor die mensen daar meestal geen probleem omdat het heersende geloof boeddhisme is, wat misschien de aanleiding is van de armoede (gebrek aan ambitie?)
Maar misschien realiseer jij je dit niet, maar fantasie is meer dan alleen een fantasie, het is een mogelijkheid tot creëren. Als men star trek niet had bedacht dan hadden we nu misschien geen hologram projectoren, of laptops, bluetooth etc. Zelfde geld voor geweldloosheid, wie wil er nou niet in een wereld leven zonder geweld? Geweld = pijn en verdriet, geweldloosheid is dus het gebrek aan pijn en verdriet veroorzaakt door geweld, zou jij dat niet willen ?
-(A)-anarchy world wide-(A)- 31415 is in 565
Vladd
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor StijlvolRechts op 20 mei 2009 19:59

zou jij dat niet willen ?

Het klinkt gek maar weet je dat ik serieus over deze vraag na moet denken. Als het inhoud dat Boxen, UFC, Rugby dan ook tot het verleden zullen horen dan zeg ik op zeker nee :) Maar serieus ik ga eens goed over deze vraag nadenken. Want ik ben van mening dat geweld soms nodig is om ergens een halt aan toe te kunnen roepen. Dus ik ben zelfs eerder geneigd nee te zeggen dan ja.
Pssst, achter je!!

StijlvolRechts
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor welllix op 29 mei 2009 14:42

StijlvolRechts schreef:Geweldloosheid bestaat niet. Dus hij kan net zo goed weg blijven.

dit is helemaal waar ... immers de natuur is geweldig en geweldadig ...

denk nog eens aan de fantastische flash light nact van 25 op 26 mei jl.

(wie heeft de link/plaatjes?)

ach ja ik voeg er 2 toe ...

eerst arun gandhi met welllom , n oude niburu pionier (vd maya kalender)
Afbeelding

en dan ook t t reisje ...
Afbeelding

tja, de psi-kracht-van-intentie gaat altijd vooraf "aan-gek-on-dicht"

:protest: (neu-ropa stemmers)
s'ace
welllix
Bezoeker

GEWELDEVRIJHEID

Nieuw berichtdoor welllix op 29 mei 2009 14:50

by the way ...

Geweldloosheid is gekoppeld aan AHIMSA ...

veelal niet (meer) bereikbaar ... (door ?)

Vandaar dat Mahatma Gandhi Satyagraha definiëerde ...

In het Duits wordt dit vertaald als GEWALTFREIHEIT

dus in het nederlands:

GEWELDVRIJHEID

...
HETGEEN niet impliceert dat je je vrijheid kunt aanwenden zoals het jou zelf ff uitkomt ...

edoch het betekent (geldt ook voor het bestuur van talloze stichtingen, politiekorpsen en rechtbankmeesters) dat je de vrijheid respecteert en je vak uitoefend naar eer en geweten zoals de burger die zijn vrijheid weet te waarderen ...

Op dit laatste is het een en ander ag te dingen ... hiervoor moeten we naar mijn mening ver terug in de tijd en beseffen wat "kiezen" doet met de samenleving:

AFSCHEIDING (?)

waar SAAMHORIGHEID wordt beoogd (?)

...

Tja, waarom de titel GEWELDEVRIJHEID ?

die is hier op NIBURU op zijn plaats wegens het GEDULD dat reeds (te?) lang wordt uitgeoefend op bepaalde GREMIA in den LANDE ...

Nee, ik stem niet op de PeeVeeVee (VRIJHEID) ... al begrijp ik de trend van het volk wel ...

toY S'ace

:{ gewelde vrijheid kan slaan op correctheidstijgers die wel eens een avontuurtje willen beleven ... }:
welllix
Bezoeker

Keer terug naar Algemene Discussie