Telegraaf: Ster der verlossing is nabij

Algemene discussies over nieuws en actualiteiten.

Re: Telegraaf: Ster der verlossing is nabij

Nieuw berichtdoor Rodolf op 24 dec 2008 15:12

Assira schreef:
Rodolf schreef:
Judith schreef:Maitreya is dezelfde vergeëvolueerde mens die 2000 jaar geleden via Jezus zijn leringen gaf. Jezus was een kanaal voor Maitreya vanaf de doop in de Jordaan tot aan zijn dood aan het kruis. Deze keer is Maitreya zelf gekomen, om ons verder te onderwijzen. Enerzijds zal hij ons inspireren tot mondiale oplossingen om de planeet te redden en onszelf niet te vernietigen. Dat is de verlossing die velen verwachten, maar we moeten het zelf doen.
Anderzijds is hij voor de individuele mens een leraar. Hij komt ons verlossen, maar NIET redden. Individuele verlossing betekent dat wij onszelf verlossen door een juiste reactie op zijn leringen. Het gaat om zelftransformatie. Als wij zijn leringen daadwerkelijk toepassen in ons leven, komen wij nader tot onze ziel, nemen meer van de energie en het licht van de ziel in onszelf op. Zo worden we geleidelijk volmaakt. Dat is jezelf verlossen. Wanneer je het Zelf wordt en bent, heb je jezelf verlost.

Hou hier toch eens mee op: we zijn volledig op ons zelf aangewezen, geen messias die ons komt leren, we zullen het zelf ondervinden door te doen. Nog veel bloed, zweet en tranen te gaan, alvooreerst de mens verwordt op iets wat volwassen lijkt...

Oftewel: droom lekker verder (zie de wereld om je heen) of probeer juist deze wereld actief van binnenuit te veranderen...

En lees: de wereld als de mens

Dat we het zelf moeten doen, heb je gelijk. Maar dat er geen mogelijkheid bestaat dat er een leraar zou kunnen komen, vind ik niet kloppen.
Waarom zou de Law of attraction hier niet gelden? Net als in de tijd van Jezus waar het volk onderdrukt werd en wenste om een verlosser, is er wederom zo'n tijd aangebroken. Dit staat los of hij dan ook gehoord zal worden. Iedere dag zijn er weer mensen die hun ogen openen en bewust worden hoe ze moeten naar de wereld kijken. Hierbij zijn er velen die zoeken naar iemand die een voorbeeld kan zijn, iemand die hen de weg kan tonen.
Als miljoenen mensen om die messias wensen, geloof ik dat deze collectieve gedachte hem werkelijk ook kan roepen. Dit staat eveneens ook los van die mensen die geen leraar nodig hebben, maar die luisteren naar de taal van de wereld en hun hart.

En ondertussen wachten velen op ''dé verlosser'' en wassen hun handen in onschuld daar ze hebben gepredict en gewacht; en wanneer deze messias uiteindelijk niet komt wast men de handen nog verder in onschuld, want men heeft hem toch geroepen nietwaar? Alleen is hij/zij/het nooit gekomen en dat is dan niet onze schuld... En aldus roept men dan in koor: wij konden dit niet zien aankomen, laat staan; voorkomen, want het is er nooit van gekomen...

Stop met dat DOGMA denken, want zolang wij mensen onszelf verheerlijken (en dus onvolwassen blijven) zullen evt. Aliëns nooit met de mens (massa) visuele contacten leggen. Gewoon omdat zij qua ontwikkelen veel verder zijn (anders zouden ze hier nooit kunnen komen)

Zou u een Aap zien als een ontwikkeld dier? Ik bedoel maar...
Rodolf
Vaste bezoeker

Nieuw berichtdoor Assira op 24 dec 2008 15:28

Euh ja, ik zie de aap als een ontwikkeld dier...

Nu ik begrijp je standpunt wel. De mensen moeten niet zitten wachten op die leraar. We leven NU en het is NU dat we het moeten doen. Ik denk dat de meeste van hier dit wel doorhebben.
Wat ik wel niet begrijp is waarom je zo gekant bent tegen een eventuele komst van een leraar. Bedoel het kan de mensheid toch alleen maar deugd doen? Met hoe meer we wakker worden, des te meer. Hoe dat dan mag gebeuren is in mijn ogen irrelevant.

Laten we het zwart - wit denken nu eens overstijgen. Volgens mij is dit één van de grote stappen die we als mens moeten maken om deze wereld anders te kunnen bekijken en om te komen tot daadwerkelijk samenwerken en samenzijn.
Alleen mensen met fantasie hebben oog voor de werkelijkheid.
Assira
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor galaxy op 24 dec 2008 16:14

Gewoon een paar dingetjes die ik mij afvraag:

- Zijn er wereldwijd nog andere kranten met dezelfde advertentie ??

- Wie heeft die advertentie's dan betaald ?
(verkoop van de ezel en kribbe levert hiervoor niet genoeg op)...

- Welke ster is het die zo fel is ?? (ja, heb hem gezien).

- Constatering; telegraaf = PCM = NWO (red alert toeters en bellen gaan hier massaal af).

- Wie gaat de zendtijd betalen als die gast wereldwijd op TV komt ?? (** ruikt alweer een NWO-luchtje ** ).

- Wie heeft inside informatie, of heeft de mogelijkheid om antwoorden op mijn vraagjes te geven ??
Luctor et emergo.
galaxy
Vaste bezoeker

Nieuw berichtdoor Rodolf op 24 dec 2008 18:26

galaxy schreef:Gewoon een paar dingetjes die ik mij afvraag:

- Zijn er wereldwijd nog andere kranten met dezelfde advertentie ??

- Wie heeft die advertentie's dan betaald ?
(verkoop van de ezel en kribbe levert hiervoor niet genoeg op)...

- Welke ster is het die zo fel is ?? (ja, heb hem gezien).

- Constatering; telegraaf = PCM = NWO (red alert toeters en bellen gaan hier massaal af).

- Wie gaat de zendtijd betalen als die gast wereldwijd op TV komt ?? (** ruikt alweer een NWO-luchtje ** ).

- Wie heeft inside informatie, of heeft de mogelijkheid om antwoorden op mijn vraagjes te geven ??

Wat de telegraaf betreft: deze wordt alleen gelezen en dus in stand gehouden door domme schapen...
En het is geen ster, maar de planeet Venus
Rodolf
Vaste bezoeker

Nieuw berichtdoor Rodolf op 24 dec 2008 18:30

Assira schreef:Euh ja, ik zie de aap als een ontwikkeld dier...

Nu ik begrijp je standpunt wel. De mensen moeten niet zitten wachten op die leraar. We leven NU en het is NU dat we het moeten doen. Ik denk dat de meeste van hier dit wel doorhebben.
Wat ik wel niet begrijp is waarom je zo gekant bent tegen een eventuele komst van een leraar. Bedoel het kan de mensheid toch alleen maar deugd doen? Met hoe meer we wakker worden, des te meer. Hoe dat dan mag gebeuren is in mijn ogen irrelevant.

Laten we het zwart - wit denken nu eens overstijgen. Volgens mij is dit één van de grote stappen die we als mens moeten maken om deze wereld anders te kunnen bekijken en om te komen tot daadwerkelijk samenwerken en samenzijn.

M. Luther King was voor veel mensen óók een leraar, leraren zijn er sedert de mensheid altijd al (geweest) en zullen er altijd zijn en weer komen...
Goden bestaan niet; wij zijn onze eigen god...
Rodolf
Vaste bezoeker

Nieuw berichtdoor Assira op 24 dec 2008 18:43

Rodolf schreef:
Assira schreef:Euh ja, ik zie de aap als een ontwikkeld dier...

M. Luther King was voor veel mensen óók een leraar, leraren zijn er sedert de mensheid altijd al (geweest) en zullen er altijd zijn en weer komen...
Goden bestaan niet; wij zijn onze eigen god...

Waar en wanneer heb ik ooit beweerd dat goden bestaan?
Alleen mensen met fantasie hebben oog voor de werkelijkheid.
Assira
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor notsure op 24 dec 2008 20:01

Assira schreef:
Rodolf schreef:
Judith schreef:Maitreya is dezelfde vergeëvolueerde mens die 2000 jaar geleden via Jezus zijn leringen gaf. Jezus was een kanaal voor Maitreya vanaf de doop in de Jordaan tot aan zijn dood aan het kruis. Deze keer is Maitreya zelf gekomen, om ons verder te onderwijzen. Enerzijds zal hij ons inspireren tot mondiale oplossingen om de planeet te redden en onszelf niet te vernietigen. Dat is de verlossing die velen verwachten, maar we moeten het zelf doen.
Anderzijds is hij voor de individuele mens een leraar. Hij komt ons verlossen, maar NIET redden. Individuele verlossing betekent dat wij onszelf verlossen door een juiste reactie op zijn leringen. Het gaat om zelftransformatie. Als wij zijn leringen daadwerkelijk toepassen in ons leven, komen wij nader tot onze ziel, nemen meer van de energie en het licht van de ziel in onszelf op. Zo worden we geleidelijk volmaakt. Dat is jezelf verlossen. Wanneer je het Zelf wordt en bent, heb je jezelf verlost.

Hou hier toch eens mee op: we zijn volledig op ons zelf aangewezen, geen messias die ons komt leren, we zullen het zelf ondervinden door te doen. Nog veel bloed, zweet en tranen te gaan, alvooreerst de mens verwordt op iets wat volwassen lijkt...

Oftewel: droom lekker verder (zie de wereld om je heen) of probeer juist deze wereld actief van binnenuit te veranderen...

En lees: de wereld als de mens

Dat we het zelf moeten doen, heb je gelijk. Maar dat er geen mogelijkheid bestaat dat er een leraar zou kunnen komen, vind ik niet kloppen.
Waarom zou de Law of attraction hier niet gelden? Net als in de tijd van Jezus waar het volk onderdrukt werd en wenste om een verlosser, is er wederom zo'n tijd aangebroken. Dit staat los of hij dan ook gehoord zal worden. Iedere dag zijn er weer mensen die hun ogen openen en bewust worden hoe ze moeten naar de wereld kijken. Hierbij zijn er velen die zoeken naar iemand die een voorbeeld kan zijn, iemand die hen de weg kan tonen.
Als miljoenen mensen om die messias wensen, geloof ik dat deze collectieve gedachte hem werkelijk ook kan roepen. Dit staat eveneens ook los van die mensen die geen leraar nodig hebben, maar die luisteren naar de taal van de wereld en hun hart.

Amen!
notsure
Niburiaan

Nieuw berichtdoor notsure op 25 dec 2008 13:34

Persbericht 12 december 2008:
Kerst-wonder

Al jaren vinden er wereldwijd allerlei wonderen plaats. In april 1995 besteedde het weekblad Time een omslagartikel van 8 pagina’s aan wonderen waarin het concludeerde: “De mensen snakken naar tekenen.”
Zie nu uit naar het grootste wonder van allemaal. Op zeer korte termijn zal een grote, heldere ster aan de hemel verschijnen die voor iedereen over de hele wereld zichtbaar zal zijn – dag en nacht.
Ongelooflijk? Een fantasie? Nee, een simpel feit. Ongeveer een week later zal Maitreya, de Wereldleraar voor de hele mensheid, Zijn openlijke verschijning beginnen en, ofschoon nog niet onder de naam Maitreya, geïnterviewd worden op een groot Amerikaans tv-station.
In 1988 berichtten CNN en andere media over de wonderbaarlijke verschijning van Maitreya aan 6000 mensen in Nairobi, op zaterdag 11 juni van dat jaar. Een week voor die gebeurtenis verscheen een opmerkelijk teken: “Op zaterdag 4 juni werd een grote, heldere ster gezien, ongebruikelijk veel helderder dan gewone sterren,” zo schreef Kenya Times-verslaggever Job Mutungi.
Al meer dan 30 jaar bereidt kunstenaar, schrijver en spreker Benjamin Creme de weg voor de grootste gebeurtenis in de geschiedenis: de verschijning van Maitreya en Zijn groep, de Meesters van Wijsheid. In 1982 onthulde Creme op een volgepakte persconferentie in Los Angeles dat Maitreya sinds 19 juli 1977 in de Aziatische gemeenschap in Londen verbleef.
Als degene die binnen alle godsdiensten wordt verwacht, onder verschillende namen, is Maitreya de Christus voor christenen, de Imam Mahdi voor moslims, Krishna voor de hindoes, de Messias voor de joden en Maitreya-Boeddha voor boeddhisten. Hij is de Wereldleraar voor allen, van elke religie of zonder godsdienst – een leraar in de ruimste zin van het woord.
Als een modern mens die begaan is met de problemen van vandaag, werkt Maitreya achter de schermen van onze veranderende wereld. De uitstroom van Zijn buitengewone energie was de stimulans voor spectaculaire ontwikkelingen op vele fronten: het einde van de Koude Oorlog, het uiteenvallen van de Soviet-Unie, de hereniging van Duitsland, het einde van de apartheid in Zuid-Afrika, de groeiende macht van de stem van het volk die leidt tot de roep om vrijheid en rechtvaardigheid, en de wereldwijde aandacht voor bescherming van het milieu.
Maitreya’s boodschap kan worden samengevat als “Deel samen en red de wereld.” Hij streeft ernaar om de mensheid te inspireren zichzelf te zien als één familie, en vrede in de wereld te creëren door samendelen, economische en sociale rechtvaardigheid, en mondiale samenwerking.
Wanneer Maitreya en Zijn groep openlijk in de wereld actief zijn, is de mensheid niet alleen verzekerd van haar voortbestaan, maar van de schepping van een schitterende nieuwe beschaving.
notsure
Niburiaan

Nieuw berichtdoor Edward op 26 dec 2008 16:03

Die ster heb ik gisteren avond gezien,..viel me op dat het zo ontzettend helder was.
Nog meer mensen die ster gezien?
Edward

Nieuw berichtdoor notsure op 26 dec 2008 16:25

Indigo schreef:Die ster heb ik gisteren avond gezien,..viel me op dat het zo ontzettend helder was.
Nog meer mensen die ster gezien?

Ja zekers, hoop dat het niet de venus is?
notsure
Niburiaan

Nieuw berichtdoor Siriuz Johnny Black op 26 dec 2008 18:26

Is die ster niet Sirius?

Hij is wel superhelder de laatste tijd moet ik zeggen
Het is de eerste ster die ik zie als het donker aan het worden is
Ik vind hem er heel mooi uitzien, maar die ster was er altijd al toch?
het valt me alleen wel op, dat het lijkt alsof hij lager hangt dan normaal
iemand dat ook opgevallen?

Merry Christmas 2 you all people!

SiriuZ
Yellow Cosmic Human
Wild card, unseen forces, unexpected change, open system, touch of destiny, interdimensional shift.
Siriuz Johnny Black
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor kathan_justme op 26 dec 2008 19:12

@Siriuz Johnny Black,

Jaaaa,hij hangt lager :smile:

Is echt een mooie.

En met kerstmis is dat echt nog mooier.
kathan_justme

Nieuw berichtdoor notsure op 26 dec 2008 19:39

Ja, hangt idd erg laag!
notsure
Niburiaan

Nieuw berichtdoor Het Dolle Eland op 26 dec 2008 22:02

Met alle respect, maar die heldere 'ster', die nu zo mooi zichtbaar is, dat is de planeet Jupiter. Deze is nu in de (namiddag) vooravond tot na zonsondergang te zien in het zuidwesten en verdwijnt in het westen aan de horizon na de zonsondergang. Jupiter geeft wit licht en is nu zeer prominent aanwezig, heel mooi verschijnsel dus. Na een aantal maanden is Jupiter niet meer voor ons zichtbaar, want hij zal steeds lager aan de horizon komen te staan.

Wel heel fraai hoor! Vanavond een winterse zonsondergang, met een knalrode lucht en daar stond Jupiter letterlijk te schitteren. Je zou er zo inderdaad een betekenis aan willen geven.

Venus komt ook steeds beter in beeld, maar Venus is klein en geeft een roodachtig licht. Deze staat zuidelijk, ongeveer 40 graden omhoog gekeken. Venus zal de komende maanden steeds beter zichtbaar worden, maar zeker niet te vergelijken met het mooie beeld dat Jupiter nu ons heeft. Venus is heel klein, dus je moet er niet teveel van verwachten.
In het oosten en draaiend over het zuid-westen, zo'n 80 graden omhoog kijkend, zie je Uranus en deze draait over het zuiden weg naar west-noord-west. Uranus heeft een wat orange gloed en is erg klein.
Later deze maanden zal in de tweede helft van de nacht ook sarturnus verschijnen in het sterrebeeld leeuw. Ook mooi helderwit, maar weer veel kleiner dan Jupiter. Met een verrekijker kan je altijd wel enkele manen rondom Sarturnus spotten.

Hier in het koude Zweden hebben we nu een groot hoge drukgebied, met droge lucht. De sterrenhemel is werkelijk prachtig met het blote oog. Je ziet er miljarden en de melkweg is adembenemend mooi zichtbaar.

Over die verlossing? Het zou wellicht erg prettig zijn voor velen. Maar laten we nu gewoon met zijn allen ons gezonde verstand gebruiken. Zet die TV uit, ga met elkaar naar buiten, kijk omhoog en besef waar we ons in bevinden. Eén grote quantumsoep! Een magnafiek balans van enorme krachten en wij staan daar middenin als nietig klein mensje.

Houdt elkaar eens stevig vast, zeg dat je van elkaar houdt, meer is er echt niet nodig.

Succes met zijn allen!
A Conspiracy becomes a Crisis, that could Change the World!
Het Dolle Eland
Niburiaan XL

Nieuw berichtdoor Bisquit op 27 dec 2008 01:00

Venus komt ook steeds beter in beeld, maar Venus is klein en geeft een roodachtig licht. Deze staat zuidelijk, ongeveer 40 graden omhoog gekeken. Venus zal de komende maanden steeds beter zichtbaar worden, maar zeker niet te vergelijken met het mooie beeld dat Jupiter nu ons heeft. Venus is heel klein, dus je moet er niet teveel van verwachten.

Erm,venus is ongeveer even groot als de aarde en dus beduidend kleiner dan jupiter.
Maar jupiter staat veel en veel verder dan venus van ons af,derhalve is venus dus de meest heldere,en grootste planeet in ons blikveld.Jupiter scoort een goede tweede plaats.
Vervolgens word venus als een heldere gele lampion omschreven,dus zeker niet rood.Dit mag dan wel op foto's zichtbaar lijken,maar staat los van hoe wij hier op aarde de kleur waarnemen.
Overigens staan de binnen planeten venus en mercurius,altijd lager aan onze hemel in verhouding met de andere planeten.Met mercurius als laagste,door zijn vreemde en korte omloop baan is mercurius altijd maar kort te zien,als je hem al ziet.Plattelands mensen kennen deze twee planeten als morgen en avond ster daar ze meestal nooit tesamen op hetzelfde moment te zien zijn,en op het platteland minder lichtvervuiling van de aarde zelf is om het beeld slechter te maken.

Vroeger had je de teleac serie 'de planeten' ,hier had je ook een boek van met bijpassende foto's.Was toedertijd heel interesant,maar nog beter was de planeten kaart achter in het boek,voor 2 jaar werd precies de stand en omlooptijd weergegeven op deze kaart ,zodat je zelf de planeten kon volgen en ze niet door elkaar haalde.Volgens mij zijn er wel updates van deze kaarten te vinden zodat je weet wie waar is en om welke tijd je een planeet kan waarnemen.
Bisquit
Vaste bezoeker

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene Discussie