Telegraaf: Ster der verlossing is nabij

Algemene discussies over nieuws en actualiteiten.

Re: Telegraaf: Ster der verlossing is nabij

Berichtdoor Assira op 19 dec 2008 09:11

Mijn vraag aan jullie allemaal: Hoe reageren jullie wanneer hij wel die wereldleraar is die we nodig hebben? Wat als hij wel de knelpunten in onze samenleving aankaart en ons wil tonen hoe we deze kunnen overbruggen, hoe we het anders kunnen doen. Gaan we hem dan nog steeds afwijzen omdat wij de kracht toch al in ons hebben?

Ik sta hier niet te verkondigen dat ik geloof dat hij diegene is, ik weet zelf niet of ik wel in het hele messias gedoe geloof. Maar ik merk toch uit jullie reacties dat jullie het liefst vanal geen bemoeienissen hebben, zeker niet van arrogante types die bewerend een messias te zijn. Of heb ik het mis? Benieuwd naar de reacties.
Alleen mensen met fantasie hebben oog voor de werkelijkheid.
Assira
Niburiaan XL

Berichtdoor lenco83 op 19 dec 2008 10:12

messias zie hem als een kunstenaar , zijn werk word pas echt belangerijk/gewardeert als hij dood is .

Sai baba is ook een messias "claimt"hij hij is de Avatar 5e de gene die de al materie kan verwenselijken naar gedachte , hij maakt vuur water stof ect.

tevens heb ik ook een maal gelezen over dat er een mesias komt "god zelf" dit keer ,en zal worden begeleid door 12 kinderen die verspreid leven . Ook in nederland leeft er een jongen . Deze kinderen zullen zelf naar buiten treden als de tijd rijp is .

er zijn zoveel messiasen op de wereld maar voor mij is er echt toch maar 1 de topper en dat is Dali Lama
lenco83
Bezoeker

Berichtdoor lianna op 19 dec 2008 14:02

Waarom hebben we één persoon nodig die ons gaat vertellen hoe we onze problemen op kunnen lossen? Waarom zou alleen een "messias" goede informatie kunnen geven? Denk je dat een zo'n enkel iemand ooit massaal serieus genomen gaat worden? Denk je dat die persoon genoeg bewijs kan leveren om genoeg mensen te overtuigen van zijn leer waardoor de hele wereld hem serieus neemt? Jezus probeerde dat ook, en je weet wat er van hem terecht gekomen is. Zijn leer ging in tegen de belangen van de gevestigde orde, en daarom heeft hij nooit zijn woord goed kunnen overbrengen.

Het gaat echter niet om de persoon, die kan ons slechts vertellen wat wij ZELF moeten doen. We moeten ZELF de informatie accepteren, en daar zit het knelpunt. De informatie is er allang al, in de vorm van vele boeken en channellings, en in de woorden van Jezus en andere Meesters. Het is aan ONS om er wat mee te doen om de verandering teweeg te brengen. Er is maar één persoon waar we het vanaf kunnen laten hangen, en dat ben je altijd zelf. Spirituele verandering en daarmee verandering van de wereld die van ons allen is gaat niet om anderen, het gaat om jezelf. Je hoeft niet te wachten op een messias, en er is ook niet één leraar meer, het zijn er velen, die vele verschillende lessen geven die toch allemaal naar dezelfde kern wijzen: die van de kracht van de mens zelf, waarin verandering van het geheel vanuit jezelf komt. De lessen zijn er al, maar wie durft ze te accepteren? Of wacht je liever op een "messias"? De verandering hangt van jezelf af, niet van een ander.
The only thing we have to fear is fear itself.
lianna
Vaste bezoeker

Berichtdoor Assira op 19 dec 2008 14:09

lianna schreef:Waarom hebben we één persoon nodig die ons gaat vertellen hoe we onze problemen op kunnen lossen? Waarom zou alleen een "messias" goede informatie kunnen geven? Denk je dat een zo'n enkel iemand ooit massaal serieus genomen gaat worden? Denk je dat die persoon genoeg bewijs kan leveren om genoeg mensen te overtuigen van zijn leer waardoor de hele wereld hem serieus neemt? Jezus probeerde dat ook, en je weet wat er van hem terecht gekomen is. Zijn leer ging in tegen de belangen van de gevestigde orde, en daarom heeft hij nooit zijn woord goed kunnen overbrengen.

Het gaat echter niet om de persoon, die kan ons slechts vertellen wat wij ZELF moeten doen. We moeten ZELF de informatie accepteren, en daar zit het knelpunt. De informatie is er allang al, in de vorm van vele boeken en channellings, en in de woorden van Jezus en andere Meesters. Het is aan ONS om er wat mee te doen om de verandering teweeg te brengen. Er is maar één persoon waar we het vanaf kunnen laten hangen, en dat ben je altijd zelf. Spirituele verandering en daarmee verandering van de wereld die van ons allen is gaat niet om anderen, het gaat om jezelf. Je hoeft niet te wachten op een messias, en er is ook niet één leraar meer, het zijn er velen, die vele verschillende lessen geven die toch allemaal naar dezelfde kern wijzen: die van de kracht van de mens zelf, waarin verandering van het geheel vanuit jezelf komt. De lessen zijn er al, maar wie durft ze te accepteren? Of wacht je liever op een "messias"? De verandering hangt van jezelf af, niet van een ander.

Akkoord, ik geef je volledig gelijk. Maar wees je er bewust van dat er genoeg mensen zijn die helemaal niet bezig zijn met geloofsaangelegenheden, de boodschappen van oude meester uit een lang vervlogen tijd. We leven in het heden nietwaar, zeggen ze dan. Het brengt geen brood op de plank.
In die zin zou een messias wel van pas kunnen komen om de onwetende mensen alsnog wakker te schudden. Wij kunnen het natuurlijk zelf doen, maar ik zie mezelf niet van deur tot deur gaan licht en liefde te gaan verkondigen. Eén van jullie wel?
Assira
Niburiaan XL

Berichtdoor Gina op 19 dec 2008 15:02

Assira schreef:
lianna schreef:Waarom hebben we één persoon nodig die ons gaat vertellen hoe we onze problemen op kunnen lossen? Waarom zou alleen een "messias" goede informatie kunnen geven? Denk je dat een zo'n enkel iemand ooit massaal serieus genomen gaat worden? Denk je dat die persoon genoeg bewijs kan leveren om genoeg mensen te overtuigen van zijn leer waardoor de hele wereld hem serieus neemt? Jezus probeerde dat ook, en je weet wat er van hem terecht gekomen is. Zijn leer ging in tegen de belangen van de gevestigde orde, en daarom heeft hij nooit zijn woord goed kunnen overbrengen.

Akkoord, ik geef je volledig gelijk. Maar wees je er bewust van dat er genoeg mensen zijn die helemaal niet bezig zijn met geloofsaangelegenheden, de boodschappen van oude meester uit een lang vervlogen tijd. We leven in het heden nietwaar, zeggen ze dan. Het brengt geen brood op de plank.
In die zin zou een messias wel van pas kunnen komen om de onwetende mensen alsnog wakker te schudden. Wij kunnen het natuurlijk zelf doen, maar ik zie mezelf niet van deur tot deur gaan licht en liefde te gaan verkondigen. Eén van jullie wel?

Ja, ik wel eigenlijk. Als klein kind voelde ik die behoefte al; toen was het alleen nog maar 'aandoenlijk'. Nu zou ik meteen opgesloten worden en zou er een aardig psychiatrisch dossier opgebouwd worden, lijkt me.

Waarom wordt deze meneer blijkbaar wel serieus genomen....?
Gina

Berichtdoor Jimmy op 19 dec 2008 15:37

.
Laatst bijgewerkt door Jimmy op 15 jan 2009 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt
You will know it with no image of it, no concept of it, no thought of it. You will know it as that which has eternally been here. And you will know it as yourself.
Jimmy
Niburiaan

Berichtdoor siri op 23 dec 2008 13:50

Judith schreef:Sorry, in de advertentie stond volgens mij niet "wereldleider" maar WereldLERAAR. Dat is wel iets heel anders.
Maitreya komt niet om ons te vertellen wat we moeten doen en wat niet ,hij zal ons alleen inspireren en uitleggen hoe wij de wereldproblemen kunnen oplossen (nl. door alle voedsel, landbouwopbrengsten, delfstoffen en technologie samen te gaan delen) en hoe wij onszelf kunnen bevrijden door ons de weg naar zelfverwerkelijking te leren, ofwel hoe wij één kunnen worden met onze ziel. Dit is wat bedoeld wordt met "verlossing". Dit kan ieder mens alleen zelf doen, Maitreya wijst alleen de weg.

Je hebt helemaal gelijk !!! Thanks voor je attentiepuntje !!!!!!! Heb de advertentie gier liggen en zodra ik jouw bericht las nagelezen ! Oeps...

-------TIKFOUT !! CORRECTIE !! -------------------------------------------------

Werd erop geattendeerd dat ik een overschrijffout (tikfout) heb gemaakt, en wel een nogal slordige.. komtie:

WERELDLEIDER moet zijn: WERELDLERAAR.

Mijn excuses voor mijn slordigheid, zo komt het net iets anders over...
En dan nu ff voor de duidelijkheid het hele artikel mét correctie nogmaals :

De tekst van de advertentie in de Metro van vandaag 15-12-2008 is:

Een heldere ster aan de hemel is het teken.

Wereldleraar Maitreya staat op het punt om Zijn eerste interview op de Amerikaanse tv te geven. Een heldere ster aan de hemel is het teken dat de openlijke fase van Maitreya's werk begint, als hoofd van Zijn groep van Meesters van wijsheid, en als broeder en vriend van de mensheid. Het is de belofte van een nieuwe samenleving die wordt gekenmerkt door vertrouwen, rechtvaardige verdeling van de hulpbronnen en gelijke rechten voor alle wereldburgers.

Info: Share Nederland 020-6946262 en http://www.sharenl.org

Tot zover de advertentie.

En dan nu nog een vraag aan iedereen :
Heeft iemand gisteravond 22 december vroeg in de avond rond 18.00 uur die hele felle ster gezien richting zuid ??
Knalfel en niet zo hoog dus zakte vrij vlot 's-avonds achter de horizon (achter de huizen voor mij dan dus..)

Mijn partner zei ook toen hij thuiskwam (18.15u) dat hij die felle ster ook had gezien. Vroeg mij af of hij nog meer mensen opgevallen was..
En of het die ster is waar die Maitreya op duidt. Mocht het zo zijn dan zillen we het vanavond of morgen tich wel merken omdat hij (die Maitreya) dan publiek zal gaan volgens die Creme én volgens die Advertentie !

Groet,Siri.
siri
Vaste bezoeker

Berichtdoor Rodolf op 23 dec 2008 17:22

siri schreef:
Judith schreef:Sorry, in de advertentie stond volgens mij niet "wereldleider" maar WereldLERAAR. Dat is wel iets heel anders.
Maitreya komt niet om ons te vertellen wat we moeten doen en wat niet ,hij zal ons alleen inspireren en uitleggen hoe wij de wereldproblemen kunnen oplossen (nl. door alle voedsel, landbouwopbrengsten, delfstoffen en technologie samen te gaan delen) en hoe wij onszelf kunnen bevrijden door ons de weg naar zelfverwerkelijking te leren, ofwel hoe wij één kunnen worden met onze ziel. Dit is wat bedoeld wordt met "verlossing". Dit kan ieder mens alleen zelf doen, Maitreya wijst alleen de weg.

Je hebt helemaal gelijk !!! Thanks voor je attentiepuntje !!!!!!! Heb de advertentie gier liggen en zodra ik jouw bericht las nagelezen ! Oeps...

-------TIKFOUT !! CORRECTIE !! -------------------------------------------------

Werd erop geattendeerd dat ik een overschrijffout (tikfout) heb gemaakt, en wel een nogal slordige.. komtie:

WERELDLEIDER moet zijn: WERELDLERAAR.

Mijn excuses voor mijn slordigheid, zo komt het net iets anders over...
En dan nu ff voor de duidelijkheid het hele artikel mét correctie nogmaals :

De tekst van de advertentie in de Metro van vandaag 15-12-2008 is:

Een heldere ster aan de hemel is het teken.

Wereldleraar Maitreya staat op het punt om Zijn eerste interview op de Amerikaanse tv te geven. Een heldere ster aan de hemel is het teken dat de openlijke fase van Maitreya's werk begint, als hoofd van Zijn groep van Meesters van wijsheid, en als broeder en vriend van de mensheid. Het is de belofte van een nieuwe samenleving die wordt gekenmerkt door vertrouwen, rechtvaardige verdeling van de hulpbronnen en gelijke rechten voor alle wereldburgers.

Info: Share Nederland 020-6946262 en http://www.sharenl.org

Tot zover de advertentie.

En dan nu nog een vraag aan iedereen :
Heeft iemand gisteravond 22 december vroeg in de avond rond 18.00 uur die hele felle ster gezien richting zuid ??
Knalfel en niet zo hoog dus zakte vrij vlot 's-avonds achter de horizon (achter de huizen voor mij dan dus..)

Mijn partner zei ook toen hij thuiskwam (18.15u) dat hij die felle ster ook had gezien. Vroeg mij af of hij nog meer mensen opgevallen was..
En of het die ster is waar die Maitreya op duidt. Mocht het zo zijn dan zillen we het vanavond of morgen tich wel merken omdat hij (die Maitreya) dan publiek zal gaan volgens die Creme én volgens die Advertentie !

Groet,Siri.

Wel eens van de avondster Venus gehoord? En Jupiter is s ávonds ook zichtbaar. Tegenwoordig heel helder daar de luchten zijn opgeheldert. Oftewel: minder vervuiling in de admosfeer. (Lijkt me een gunstig teken)

Hou eindelijk eens op met dat Mesiasgedoe, "God" (lees: de Kracht of energie) zijn wij allen zelf en het hele Universum is er van vergeven. Leven houdt 'de Kracht' in stand. En alles wat dood gaat leeft als energie voort binnen dezelfde kracht. En 'de Kracht' houdt het leven weer in stand. En zo is de cirkel rond...

Een ruimtereizeiger
Rodolf
Vaste bezoeker

Berichtdoor Ariehaan op 23 dec 2008 22:36

6,5 miljard ruimtewezens om je heen, en een simpele man die 2000 jaar geleden heeft verteld waar het allemaal om gaat...

... en jullie lopen allemaal te zoeken naar aliens en een verlosser.

Schaam je
Ariehaan
Vaste bezoeker

Berichtdoor notsure op 23 dec 2008 23:07

Ariehaan schreef:6,5 miljard ruimtewezens om je heen, en een simpele man die 2000 jaar geleden heeft verteld waar het allemaal om gaat...

... en jullie lopen allemaal te zoeken naar aliens en een verlosser.

Schaam je

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaamte :smile: ...geen last van hoor
notsure
Niburiaan

Berichtdoor RBDutch op 24 dec 2008 00:02

RBDutch
Niburiaan

Berichtdoor Judith op 24 dec 2008 12:33

Maitreya is dezelfde vergeëvolueerde mens die 2000 jaar geleden via Jezus zijn leringen gaf. Jezus was een kanaal voor Maitreya vanaf de doop in de Jordaan tot aan zijn dood aan het kruis. Deze keer is Maitreya zelf gekomen, om ons verder te onderwijzen. Enerzijds zal hij ons inspireren tot mondiale oplossingen om de planeet te redden en onszelf niet te vernietigen. Dat is de verlossing die velen verwachten, maar we moeten het zelf doen.
Anderzijds is hij voor de individuele mens een leraar. Hij komt ons verlossen, maar NIET redden. Individuele verlossing betekent dat wij onszelf verlossen door een juiste reactie op zijn leringen. Het gaat om zelftransformatie. Als wij zijn leringen daadwerkelijk toepassen in ons leven, komen wij nader tot onze ziel, nemen meer van de energie en het licht van de ziel in onszelf op. Zo worden we geleidelijk volmaakt. Dat is jezelf verlossen. Wanneer je het Zelf wordt en bent, heb je jezelf verlost.
Judith
Bezoeker

Berichtdoor notsure op 24 dec 2008 13:19

Judith schreef:Maitreya is dezelfde vergeëvolueerde mens die 2000 jaar geleden via Jezus zijn leringen gaf. Jezus was een kanaal voor Maitreya vanaf de doop in de Jordaan tot aan zijn dood aan het kruis. Deze keer is Maitreya zelf gekomen, om ons verder te onderwijzen. Enerzijds zal hij ons inspireren tot mondiale oplossingen om de planeet te redden en onszelf niet te vernietigen. Dat is de verlossing die velen verwachten, maar we moeten het zelf doen.
Anderzijds is hij voor de individuele mens een leraar. Hij komt ons verlossen, maar NIET redden. Individuele verlossing betekent dat wij onszelf verlossen door een juiste reactie op zijn leringen. Het gaat om zelftransformatie. Als wij zijn leringen daadwerkelijk toepassen in ons leven, komen wij nader tot onze ziel, nemen meer van de energie en het licht van de ziel in onszelf op. Zo worden we geleidelijk volmaakt. Dat is jezelf verlossen. Wanneer je het Zelf wordt en bent, heb je jezelf verlost.

Dankje! :smile: .....het begrip Maitreya is weinig of niet bekend bij de meeste mensen. Via mijn oma ben ik al 10 tallen jaren bekend met dit fenomeen....en heb er dan ook vertrouwen in. Nu nog wachten op die zgn. heldere ster :bezweer:
notsure
Niburiaan

Berichtdoor Rodolf op 24 dec 2008 13:31

Judith schreef:Maitreya is dezelfde vergeëvolueerde mens die 2000 jaar geleden via Jezus zijn leringen gaf. Jezus was een kanaal voor Maitreya vanaf de doop in de Jordaan tot aan zijn dood aan het kruis. Deze keer is Maitreya zelf gekomen, om ons verder te onderwijzen. Enerzijds zal hij ons inspireren tot mondiale oplossingen om de planeet te redden en onszelf niet te vernietigen. Dat is de verlossing die velen verwachten, maar we moeten het zelf doen.

Hou hier toch eens mee op: we zijn volledig op ons zelf aangewezen, geen messias die ons komt leren, we zullen het zelf ondervinden door te doen. Nog veel bloed, zweet en tranen te gaan, alvooreerst de mens verwordt op iets wat volwassen lijkt...

Oftewel: droom lekker verder (zie de wereld om je heen) of probeer juist deze wereld actief van binnenuit te veranderen...

En lees: de wereld als de mens
Rodolf
Vaste bezoeker

Berichtdoor Assira op 24 dec 2008 14:05

Rodolf schreef:

Hou hier toch eens mee op: we zijn volledig op ons zelf aangewezen, geen messias die ons komt leren, we zullen het zelf ondervinden door te doen. Nog veel bloed, zweet en tranen te gaan, alvooreerst de mens verwordt op iets wat volwassen lijkt...

Oftewel: droom lekker verder (zie de wereld om je heen) of probeer juist deze wereld actief van binnenuit te veranderen...

En lees: de wereld als de mens

Dat we het zelf moeten doen, heb je gelijk. Maar dat er geen mogelijkheid bestaat dat er een leraar zou kunnen komen, vind ik niet kloppen.
Waarom zou de Law of attraction hier niet gelden? Net als in de tijd van Jezus waar het volk onderdrukt werd en wenste om een verlosser, is er wederom zo'n tijd aangebroken. Dit staat los of hij dan ook gehoord zal worden. Iedere dag zijn er weer mensen die hun ogen openen en bewust worden hoe ze moeten naar de wereld kijken. Hierbij zijn er velen die zoeken naar iemand die een voorbeeld kan zijn, iemand die hen de weg kan tonen.
Als miljoenen mensen om die messias wensen, geloof ik dat deze collectieve gedachte hem werkelijk ook kan roepen. Dit staat eveneens ook los van die mensen die geen leraar nodig hebben, maar die luisteren naar de taal van de wereld en hun hart.
Assira
Niburiaan XL

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene Discussie