Telegraaf: Ster der verlossing is nabij

Algemene discussies over nieuws en actualiteiten.

Re: Telegraaf: Ster der verlossing is nabij

Berichtdoor Jimmy op 16 dec 2008 18:12

.
Laatst bijgewerkt door Jimmy op 15 jan 2009 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt
You will know it with no image of it, no concept of it, no thought of it. You will know it as that which has eternally been here. And you will know it as yourself.
Jimmy
Niburiaan

Berichtdoor kathan_justme op 16 dec 2008 19:08

Voor mij is er niks aan de hand,de ster is niet iets wat mij verontrust.

Mijn gevoel zegt me,dat het een teken is van bescherming,een nieuw begin,met mooie dingen.
Altijd als de ster er is,is dat een betere toekomst.
vooral als die groot en heel mooi schijnt.

Voor mij is het een geluksteken. :hearts:
kathan_justme

Berichtdoor FreedomRebel op 16 dec 2008 19:24

zou het niet mogelijk zijn dat die 'ster der verlossing' te maken heeft met de activiteit op de polen van saturnus ?
zou het kunnen zijn dat 'ze' voor welk doel dan ook saturnus aan het veranderen zijn?

hexagram op de pool...flower of life...merkaba? misschien dmv 'ontsteken' 'leven' geven aan de gasreus ?
vaag...

dit komt me bekend voor...misschien iets van tv ?
FreedomRebel

Berichtdoor kathan_justme op 16 dec 2008 19:28

@Freedomrebel,

Lijkt mij niet.

Het is een kerstster,dwz. een jezus ster.
kathan_justme

Berichtdoor notsure op 16 dec 2008 19:40

kathan_justme schreef:@Freedomrebel,

Lijkt mij niet.

Het is een kerstster,dwz. een jezus ster.

Daar jezus ook een buitenaardse is, gaat het hier om een ruimteschip en geen ster :smile:
notsure
Niburiaan

Berichtdoor kathan_justme op 16 dec 2008 19:48

@notsure,

Yes,could be :smile:

Zag wel dat er andere bewegingen ook waren.
Want de ster staat stil,de rest niet.
Maar het kan een planeet zijn,waaruit ruimteschepen komen.
Maar ik voel het niet als bedreiging,want die ster straalt dat niet uit.
En toen jezus was geboren was er ook die ster.
Het was een ster van bescherming.
en ja,hij zal buitenaards zijn :smile:
kathan_justme

Berichtdoor FreedomRebel op 16 dec 2008 20:01

wat is die profetie over die 2 zonnen ook al weer ?
FreedomRebel

Berichtdoor Judith op 17 dec 2008 16:34

Sorry, in de advertentie stond volgens mij niet "wereldleider" maar WereldLERAAR. Dat is wel iets heel anders.
Maitreya komt niet om ons te vertellen wat we moeten doen en wat niet ,hij zal ons alleen inspireren en uitleggen hoe wij de wereldproblemen kunnen oplossen (nl. door alle voedsel, landbouwopbrengsten, delfstoffen en technologie samen te gaan delen) en hoe wij onszelf kunnen bevrijden door ons de weg naar zelfverwerkelijking te leren, ofwel hoe wij één kunnen worden met onze ziel. Dit is wat bedoeld wordt met "verlossing". Dit kan ieder mens alleen zelf doen, Maitreya wijst alleen de weg.
Judith
Bezoeker

Berichtdoor Assira op 17 dec 2008 16:44

Even wat meer info over deze wereldleraar:

Maitreya is afkomstig van het Sanskriet 'maitri' wat betekent 'vriendelijkheid', 'liefde'. Vandaar dat de Maitreya ook de belichaming wordt genoemd van de 'alomvattende liefde'. Boeddhisten geloven dat na de eeuwen in de duisternis de tijd komt dat Maitreya terug komt, om de tijd van verlichting in te luiden, net zoals de Christenen geloven dat de Christus wederkeert. In de Witte Broederschap bekleedt Maitreya de functie van 'de Kosmische Christus'.

Steeds als de wereld een nieuw kosmisch tijdperk binnengaat (ongeveer om de 2000 jaar) treedt uit de geestelijke Hiërarchie een leraar naar voren, om de mensheid te begeleiden bij haar volgende stap in de evolutie.
Het is op zo'n breukvlak van onze geschiedenis dat Maitreya nu is gekomen, en de talloze politieke (en klimatotlogische) veranderingen in de wereld hangen hiermee samen. Achter de schermen is Hij de dirigent van de energie van veranderingdie onze wereld nu hervormt.
Maitreya kwam toen Hij het minst werd verwacht. In juli 1977 verliet Hij zijn verblijfplaats, een vallei in de Himalaya, "als een dief in de nacht". Sindsdien bevindt Hij zich in Londen, veelal in de Pakistaans-Indiaanse gemeenschap. Hij is geen religieus leidsman, maar een leraar in de ruimste zin van het woord, iemand die de weg wil wijzen uit de politieke, economische en sociale wereldproblemen.
Maitreya's zienswijze weerspiegelt zich in zijn prioriteiten-lijst : voldoende voedsel en toereikende huisvesting voor allen, gezondheidszorg en onderwijs als universeel recht. Zijn sociale boodschap in enkele woorden samengevat : "Deel samen en red de wereld". Maitreya is ervan overtuigd dat we zijn advies zullen volgen en dat we op de drempel staan van een tijdpêrk van vrede.
Maitreya's spirituele boodschap : "Ik ben niet gekomen om een nieuwe godsdienst te stichten, maar om de kunst van zelf-verwerkelijking te onderwijzen.Als eerste stappen noemt Maitreya : "Eerlijkheid in denken, oprechtheid van geest en onthechting"
Maitreya verwacht dat de media op een gegeven moment niet meer om zijn aanwezigheid heenkunnen, en hem dan zullen uitnodigen om via de tv tot de hele wereld te spreken. Op die dag, zijn Verklaringsdag, zal hij er geen twijfel over laten bestaan dat hij inderdaad de werledleraar is. Maitreya zal dan de hele mensheid mentaal 'overschaduwen'. Ieder van ons zal zijn woorden innerlijk horen, telepatisch, en iedereen zal weten dat de wereldleraar thans onder ons verkeert en dat Maitreya inderdaad de Christus is, de Boeddha, de nieuwe Krishba, de Imama Mahdi, de Messias.
Alleen mensen met fantasie hebben oog voor de werkelijkheid.
Assira
Niburiaan XL

Berichtdoor notsure op 17 dec 2008 16:51

Voor nog meer info verwijs ik naar deze site van Share:

http://www.sharenl.org/maitreya_intro.html
notsure
Niburiaan

Berichtdoor Assira op 17 dec 2008 16:53

Als deze wereldleraar werkelijk zou komen, dan ben ik eens heel benieuwd wat hij te zeggen zal hebben.
Alleen mensen met fantasie hebben oog voor de werkelijkheid.
Assira
Niburiaan XL

Berichtdoor Apocalypse op 18 dec 2008 02:05

Hebben we in plaats van de huidige dictators dan een nieuwe ??

Een optimist is een slecht ingelichte pessimist.
Een Optimist is een slecht ingelichte Pessimist
Apocalypse
Bezoeker

Berichtdoor weten op 18 dec 2008 23:56

Reactie op wat Assira schrijft woensdag 17 december 2008

Maitreya zal dan de hele mensheid mentaal 'overschaduwen'.

Het is vooral dat zinnetje waar ik veel vraagtekens bij zet. Jammer dat er altijd van die figuren in de wereld zijn die de wijsheid in pacht denken te hebben. geloof in jeZELF dat is genoeg.
weten
Bezoeker

Berichtdoor 2012 op 19 dec 2008 00:05

Beetje jammer dat die gluiperige teringmedia dit soort onzin wel plaatsen. De echt interessante dingen negeren ze.
Ik geloof niet in chemtrails. Chemtrails zijn een feit. Geloven doe je in de kerk.
2012
Vaste bezoeker

Berichtdoor weten op 19 dec 2008 00:25

Dat is zo en reken maar dat de media ook hier op deze site zit te posten, ze zitten overal.
Ik vraag mij af of die Maitraya is neergezet om als een welkome afleider van de huidige problemen in de wereld te fungeren. Wie weet heeft het , in mijn woorden, ''Beam me up- project" om mensen te misleiden en te leiden naar die figuur zodat wij weer zullen geloven in een een of ander naief sprookje.
weten
Bezoeker

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene Discussie